MALAS bertanya SESAT Jalan PART2


assalamualaikum..
kawan2 semua..
ingat tak entri yang lepas?
ala pasal MALAS bertanya SESAT jalan lah ni?
kalau berminat nak baca..
klik sini

so bila dah terbiasa
penyakit ini pun akan 'tegal biasa'

ok lah
biar lah aku terus kan episod kedua ini

25/7/11(isnin) - umar demam
tapi aku pagi pergi kerja seperti biasa
sebab aku cek suhu badan umar ok
tapi masa di sekolah
pihak taska umar telefon
bagitau badan umar panas lagi
so aku bergegas nak balik

dalam perjalanan balik
baru aku teringat
esoknya- selasa (26/7/11)
aku kena menghadiri perjumpaan guru-guru pembimbing Tunas Bistari
tapi di mana ek?
ooo aku rasa SMK Pasir Putih

esoknya aku pun memulakan perjalanan
ke daerah Pasir Gudang
dalam hati ni..betul ke jalan ni?
tapi aku MALAS nak telefon sesiapa untuk mendapatkan kepastian

aku redah je..aku yakin sebab suami aku jalan sampai hujung jalan
so akuredah je la..
dalam fikiran aku
(ooo agaknya kat Kg. PAsir Putih agaknya

sampai je ke kg Pasir putih
aku pun masuk je la mana2
aku try nak explore sendiri kg tu
alhamdulillah di depan warung ada map kg tersebut
aku tengok tak de pun sekolah menengah

aku dah risau
jam menunjukkan pukul 8 pagi
akhirnya aku gagahkan
juga untuk bertanya dengan sesiapa yang ada di situ

Assalamualikum..pakcik.
di mana ya sekolah menengah?
di kampung ni tak ada sekolah menengah, kata pakcik tu
tapi awak cuba la ikut jalan ni, tambahnya lagi

aku layankan je pakcik tu
padahal aku tak pegi pun ikut jalan yang dia bagi
sebaliknya aku telefon ofis
minta tolong kerani tengokkan tempat

ooooo rupanya SMK Taman Pasir Putih
huh!dah la lambat pastu salah jalan pulak tu

so aku pun mula rajin tanya
akhirnya aku jumpa sekolah tu

so moral of the story
kalau la awal2 lagi aku tanya kerani
sekolah mana yang nak pegi
tak de lah minyak kereta aku abis

MALU BERTANYA
ABIS MINYAK KERETA

hehe

1 ratus komen on "MALAS bertanya SESAT Jalan PART2"

UMMI UMAR on August 5, 2011 at 10:30 PM said...

aku ni memang lah..
MALAS tak bertempat
huhu

 

Umar - Permata Hatiku Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez