kelebihan menggunakan CD


Assalamualaikum..

badan umar panas sejak balik TASKA jumaat lepas.
ia berlarutan sehingga ke hari ahad
tapi walaupun badannya panas ahad tu
ummi dan abi tetap menghadiri kelas tajwid di setia tropika
alhamdulillah..tamat sudah pengajian di bulan ramadhan ni
dan good news nya
kelas tajwid tersebut akan diteruskan lagi
bermula oktober nanti

eh..lari dari tajuk lak
sebenarnya nak cerita kelebihan menggunakan CD ek??hehe
dulu aku ada gak bagi tau kat kawan2 di sekolah
sebab2 aku guna CD ni
selain daripada jimat dan selamataku juga ada bagitau
dengan menggunakan CD ni aku dapat pantau
kekerapan umar berhada besar
tapi respon dari kawan2 ku
'anak first biasa la'
atau ada yang kata
'berak pun nak tau ke?'

dan jawapan ku
'mesti la. takkan nak tanya dengan pengasuh.mesti diorang tak ingat.'
so balik rumah masa nak bersihkan
boleh la tau

kenapa nak kena tau?
dah nama pun budak
kalau dia sakit bukannya dia boleh bagitau kita kan?
kalau balik tu kami(abi dan ummi)
tengok tiada CD yang ada najis
so ummi akan tau
punca umar menangis
mungkin sakit perut
so ummi boleh la ambil inisiatif
untuk sapu minyak di perut umar

atau kalau tengok banyak sangat dia berhadas
maksud aku
banyak CD yang ada najis
sakit perut ke dia?
aku makan apa?
sampai umar berhadas besar banyak sangat?
maklum la dia full breastfeed kan?

so..apa pendapat korang??
reasonable tak alasan aku?

selain tu
aku leh gak pantau
selalu tak diorang salin CD umar?
aku dah inform kat TASKA
yang CD ni paling lama guna
4 JAM je
setakat ni alhamdulillah
aku sangat berpuas hati
dengan penjagaan diorang terhadap umar
ada kekurangan sikit2 tu biasa la

so kepada kawan2 yang masih belum menggunakan CD tu
apa tunggu lagi?
rebut la peluang untuk berjimat
selain daripada dapat menjaga alam sekitar

walaupun usaha yang sangat sedikit yang kita lakukan
insyaallah
manfaatnya kita sendiri juga yang akan dapat


1 ratus komen on "kelebihan menggunakan CD"

UMMI UMAR on August 24, 2011 at 4:33 AM said...

walaupun aku sebenarnya bukan la 100% user
sebab bila aku balik umah mak..aku akan guna lampin pakai buang juga
tapi manfaat nya tetap aku dapat
antaranya jimat wang la..hehe

 

Umar - Permata Hatiku Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez