jom kongsi ..resipi bersahur bagi ibu menyusu..


assalamualaikum..
syukur..alhamdulillah..aku dah abis ganti pose..
hehe walopun aku tak pose 1 ari je thn lepas..
tp susahnya nk ganti

alhamdulillah..isnin dan khamis minggu ni
aku dah jalankan kewajipan ku sebagai hambaNYA
selain mengganti pose aku juga
dapat berlatih berpose
maklum la..aku kan full BF kan UMAR

alhamdulillah..susu pekat cam biasa
sahur aku makan roti je..hehe tapi 2 keping
roti wholemeal ok..bukan roti putih biasa tu
aku sapu dengan butter dan kaya
sedapnya..

lagi?
aku minum segelas PROTEIN
banyak gelas air putih/tapis

tak lupa kurma dan kismis
selain tu aku makan supplemen macam biasa
DOUBLE-X 3 biji dan
KALSIUM MAGNESIUM 2 biji

alhamdulillah
walaupun aku berpose
badan tak lemah pun
semalam siap ada latihan rumah sukan lagi..

so..aku akan terus berlatih
berpose
sementara menunggu RAMADHAN menjelang

proses mengepam susu
aku buat macam biasa jugak
dan yang lebih menggembirakan
dugaan ALLAH untukku iaitu
susu badan berkurang
telah kembali pulih seperti biasa

tu la kita manusia ni
baru ALLAH duga sikit je
aku dah menggelabah
tak tentu hala cari solution macam mana nak banyakkan susu
tapi aku terlupa
sebenarnya ni semua pemberian ALLAH

walau banyak mana pun aku berusaha
untuk banyakkan susu
makan dan minum macam2 untuk pastikan susu bertambah
aku harus juga sedar bahawa semua ni
dengan izin ALLAH sahaja ia nya akan terjadi

bukan apa yang kita makan atau minum
walaopun kita kata sesuatu produk tu bagus
tapi dah ALLAH kata tak
maka tiada apa yang berlaku..

so..ALHAMDULILLAH
je la yang mampu aku ungkapkan atas segala ketentuan mu YA ALLAH
AMIN..

3 ratus komen on "jom kongsi ..resipi bersahur bagi ibu menyusu.."

Lyana@Mely on June 25, 2011 at 8:33 PM said...

betul....kita usaha..dan tawakal..mohon pada Allah permudahkan usaha kita kak..untuk terus menyusukan anak..caiyok akak..! (dan aku gak..hehhe)

nur izz on June 25, 2011 at 11:29 PM said...

Suka la akak tu... susu umar dah banyak..

betullah kak zi, kadang2 kita terlepas pandang 'semuanya dengan izin Allah kan, Dia nak bagi... Dia nak uji..'

Terima kasih kak zi, memberi kesedaran pada saya... Tiba2 rasa turut mendapat kekuatan~
alhamdulillah..

UMMI UMAR on June 27, 2011 at 8:12 PM said...

tq to of u..ingat mengingati sesama kite..melly semoga usaha kita diberkati
ju..mencuba dan terus mencuba untuk menjadi HAMBA yang terbaik

 

Umar - Permata Hatiku Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez