botol simpan susu x cukup!!!!!!!!!!!


hehe..sebenarnya aku yang tak dengar kata..suami kata beli 60 biji botol susu..eh..betul ke penjodoh bilangan untuk botol susu biji???ke buah???hehe sori la kalau salah..tapi aku yang degil..hujung januari suami aku tanya nak tambah tak botol susu??aku kata tak payah..masa tu aku rasa 48 botol cukup lah..akhirnya..botol tak cukup..semalam suami dah perli2..botol susu tinggal 4 je yang kosong..dan akhirnya hari ini botol untuk simpan susu dah habis..ada pun 3 je lagi..itu pun sebab dibekalkan untuk UMAR ke nursery pagi tadi..

mana cukup..selalunya aku pam kat sekolah guna 4 botol..tu pun penuh2.terpaksa coz nak jimat botol..esok cam mana lak ni??ada 3 je kosong ni..aduh!!!itu pun aku dah sekat2 mengepam..kat umah aku dah tak pam..pam kat sekolah je..alhamdulillah..rezeki UMAR banyak sangat..

kenapa susu aku banyak???saja je la nak kongsi..aku memang minum banyak air masak..even masa dalam pantang pun aku minum banyak..mak aku pun tak kisah coz dia tahu ibu yang menyusukan bayi perlukan air yang banyak untuk produce susu..

since aku pregnant lagi aku memang makan kalsium dari AMWAY.maklum la aku ni bukannya selalu sangat minum susu.sebut pasal susu lak..aku ni baru pandai minum susu since aku pregnant.paksa diri demi untuk anak.tapi selalu la terlupa nak minum susu.so cara mudah dengan mengambil supplemen kalsium la jawapannya.yang best nya..bukan setakat kalsium shaja malah lengkap dengan magnesium.apa bagusnya kalsium dan magnesium AMWAY ni..nanti la aku cerita panjang pada entry 'my little shop-favourite product'.kalsium sangat penting untuk pertumbuhan tulang, darah dan tisu2 badan.hehe..aku tak la pandai sangat.

aku juga ada mengambil protein AMWAY sepanjang aku berpantang.selain membantu penyembuhan luka ia juga membantu menghasilkan susu badan yang bermutu.

mak aku bagi aku makan sawi setiap hari sepanjang tempoh berpantang.jemu jugak tapi demi UMAR..redha je la.tapi bila dah duduk sendiri aku hanya makan pegaga..hehe..senang tak payah masak.kalo mak aku plak, pegaga tu masak air letak pucuk daun kunyit..fuh!!!sedap giler..

k la stop dulu..UMAR dah bising nak menyusu.tapi sebelum tu..tq to MELLY coz bagi akak plastik simpan susu tadi.hehe

1 ratus komen on "botol simpan susu x cukup!!!!!!!!!!!"

UMMI UMAR on May 17, 2011 at 2:00 PM said...

nak kena tambah botol lagi ni..nak cari yang 8oz punya..leh simpan banyak ckit

 

Umar - Permata Hatiku Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez