menu sahur untuk ibu menyusu


assalamualaikum

saje je nak kongsi
apa yang aku makan
dan pastikan susu untuk umar tetap sedap dan banyak

aku akan makan nasi
walaupun kadang2 memang tak selera
nak makan pagi2
tapi aku selalu set minda untuk pastikan
susu badan sentiasa banyak dan sedap
demi umar yang tersayang

selain tu aku makan kurma 5-9 biji
minum air milo + protein
protein brand apa?
kalo aku
pastinya AMWAY lah
tapi kalo nak guna Protein jenama lain pun
tak apa
yang penting khasiat protein tu yang kita nak

dan yang paling penting aku minum air masak
dengan sangat banyak
bukan time sahur je
tapi sepanjang malam selepas berbuka
aku memang suka minum air masak

selepas berbuka jugak
aku akan ambil supplemen CALCIUM n MAGNESIUM
ni pun terpulang la nak jenama apa
kalo aku
pastinya AMWAY pilihan ku

alhamdulillah
sepanjang seminggu berpuasa ni
susu yang dipam
tetap pekat

walaupun amaun yang dipam
tak banyak sangat
aku tetap bersyukur
setiap kali pam aku akan
3-7 oz
aku akan berusaha
dan paksa diri aku
untuk pam susu
sebanyak 3 kali iaitu:

1. selepas sahur
2. 10 pagi
3. 5 petang

dan alahamdulillah
setiap hari stok susu umar
akan bertambah 15-16 oz
mungkin jumlah nya sikit berbanding orang lain
tapi aku tetap bersyukur
dan yakin kurniaan ALLAH
selaras dengan keperluan umar

memang umar minum susu yang disimpan tak banyak sangat
sejak lahir sampai la umur dia dah 8 bulan sekarang
aku masih hantar ke TASKA sebanyak 4 botol
dan kadang2 susu tu ada yang tak habis

so ALHAMDULILLAH
atas kurniaan ALLAH

so, mari kawan2
makan la makanan yang berkhasiat
supaya kita dapat menunaikan kewajipan sebagai umat islam
disamping dapat menunaikan tanggungjawab kita
untuk memberikan yang terbaik untuk si comel kita

semuanya dengan izin ALLAH

2 ratus komen on "menu sahur untuk ibu menyusu"

UMMI UMAR on August 6, 2011 at 8:12 AM said...

aku masih tak wat resipi yang sorang rakan kongsikan
resipinya
blenderkan kurma dan susu
huhu
cam susah je
bukan susah nak wat
hehe tapi susah nak minum
hehe

muLan on August 6, 2011 at 9:51 AM said...

TAHNIAH! bestnyer, masih menyusukan dgn susu bdn.. yg penting support dari mr hubby kan? alhamdulillah.. setiap kejadian pasti ade hikmahnye.. gud luck sis

 

Umar - Permata Hatiku Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez