nafas berbau???eeee busuknya


assalamualaikum..
sape la nak mulutnya berbau ek?
mesti banyak cara yg kita lakukan
untuk pastikan mulut kita sentiasa berbau harum
tapi kadang2 tak boleh juga

itu kalo yang sedar diri
ada gak yang tak sedar yang mulut nya
bau longkang
uwek!!cam ne nak bagi tau..
adoi!!lagi2 la kalo dia kawan kita
ish!!!nasib baik kwan2 aku sumer mulut
tak de yg bau longkang
hehe

ni ada sikit tips untuk hilangkan bau mulut
aku cedok dari AMAGRAM Jun 2011

Tiada Lagi Nafas Berbau

nafas berbau adalah masalah yang memalukan dan tidak menyenangkan
walaupun terdapat banyak sebab tersembunyi untuk nafas berbau
termasuk pilihan makanan, keadaan kesihatan dan tabiat gaya hidup yang kurang sihat.
amalkan langkah2 berikut untuk jaga kesihatan mulut kita dengan lebih baik supaya dapat cegah nafas berbau

1. minum banyak air
-supaya mulut kekal lembap
-minum air kosong bukan kopi, minuman ringan atau alkohol (minuman ini akan keringkan mulut)
-kunyah gula getah untuk merangsang penghasilan lebih banyak air liur
-lebih banyak air liur lebih sedikit bakteria yang ada dalam mulut
-pilih gula getah tanpa gula

2.berus gigi lepas makan
-berus gigi sekurang-kurangnya 2 kali sehari
-lebih baik berus lepas makan
-jangan lupa berus lidah juga sebab sesetengah bau datang dari lidah

3.gunakan flos
-flos gigi selepas memberus, gigi akan lebih bersih kerana akan membantu menanggalkan sisa partikel makanan dan plak.

4.pemeriksaan gigi secara tetap
-perlu tapi bukan mudah nak buat kan?
-sekurang2nya 2 kali setahun

**untuk maklumat lanjut sila dapatkan AMAGRAM keluaran jun 2011 daripada pengedar AMWAY anda

5 ratus komen on "nafas berbau???eeee busuknya"

UMMI UMAR on June 6, 2011 at 4:24 PM said...

untuk penjagaan gigi
amway ada:
1.ubat gigi
2.berus gigi
3.spray mulut
4.cecair untuk kumur
jika berminat sila tanya pada saya

YUSRINA HANIM on June 9, 2011 at 1:34 PM said...

teringat cerita pasal mulut berbau ni masa kat maktab.. kalau la time tu ko dh jual amway secara serius, gerenti xde la org mulut berbau kan.. hehehe..

UMMI UMAR on June 12, 2011 at 10:14 AM said...

hehe.tapi sape ah??

Cute MuM on June 16, 2011 at 11:04 PM said...

huhu,, mulut berbau tue takperlah.. jangan mulut longkang sudah.. itu pakai produk apa pon tak jalan punya... hihi..

UMMI UMAR on June 17, 2011 at 6:15 PM said...

hehe..cute mum..mulut longkang mmg payah nak jaga..huhu..harap2 dania cepat sembuh k

 

Umar - Permata Hatiku Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez