ragam umar



senyuman yang menawan

cam ni la gaya dia kalau nampak kamera..tak nak beraksi..dia termenung je

dah lama baru ok



ni nak cerita pasal hero kami..siapa lagi kalau bukan umar..orang kata nak beralih bulan..so ragam pun berubah2..

ragam yang terbaru ni..minggu ni la..apa??meh..aku cerita sikit..umar tiba2 tak nak hisap susu badan direct dari ummi dia ni..tiba2 angin dia nak susu guna botol..mula2 abi n umi tak perasan..cam biasa kalau umar dah mula gelisah..cam ne nak tau dia gelisah??ni lagi satu ragam umar gak ni..dia isap la jari dia..eh bukan jari..sarung tangan..naik lencun sarung tangan tu dia isap..so umi pun angkat la umar nak bagi susu..dia buat apa???dia keras kan badan muka pandang kat tempat lain..sikit pun tak nak toleh kat badan umi..pas tu mulut dia bising2 cam nak nangis..so umi angkat la..dia suka2..main2 lagi..pas tu merengek lagi..umi pun ingat dia nak nyusu..still aksi sama umar buat..

abi pun bagi la cadangan untuk panaskan susu dalam botol..mula2 umi tak setuju..ye la mana dia nak isap guna botol kalau kat umah..abi kata kita cuba je..ala abi panaskan 2oz je..akhirnya umi setuju..

apa yang terjadi??umar isap dengan gelojohnya..sian anak umi lapar n haus..huhu..abi gembira sebab cadangannya mendapat sambutan yang menggalakkan dari umar..umi pun akur..

umar isap sampai abis n tertidur..so lepas dah tido..bila terjaga untuk menyusu..umi bagi la susu badan macam biasa..

kejadian ni berulang selama beberapa malam..tapi malam tadi umar tak macam tu..dia isap je direct dari umi..

tapi malam ni..umar penat agaknya..hehe..umi n abi bawak umar g TESCo, JUsco dan KArnival Mahabbah IKIM.fm...umar meragam lagi..abi tak de lak tu..abi g kenduri..tinggal la umi berdua..disebabkan umi dah tau umar nak apa..so umi pun panaskan la susu..tapi...umar tak isap..huhu..umi panaskan 4oz ok..ingatkan umar nak isap..tapi dia tak nak..umi tak tau nak wat apa lagi..umi masukkan umar dalam buaian n sumbat puting kosong..akhirnya umar tertidur..penat la tu agaknya..

pasal puting kosong tu pun salah satu ragam dia di sepanjang dia 4 bulan ni..macam2 la umar ni..tinggal lagi 1 minggu je lagi..nanti 3/5/11..umar dah 5 bulan..ntah apa la lagi ragamnya..

1 ratus komen on "ragam umar"

UMMI UMAR on May 17, 2011 at 2:02 PM said...

terubat hati bila tgk umar tersenyum..

 

Umar - Permata Hatiku Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez