pelembut hati


saja nak kongsi..hal aku amalkan since kat maktab lagi..thn 2006.itu pun perkongsian dari seorang pensyarah ilmu pendidikan iaitu pn Rokiah Buyong..
caranya:sedekahkan al-fatihah 40x setiap hari kepada individu yang kita nak lembutkan hati.
tapi tak semestinya nak lembutkan hati je..surah al-fatihah kan bagus..tak payah la tunggu kematian baru nak sedekahkan al-fatihah kan?
dan sepanjang aku amalkan..alhamdulillah..segala urusan ku dengan rakan sekerja berjalan dengan lancarnya.
bila masa aku baca?bila ada masa lapang.selalunya dalam perjalanan nak ke sekolah aku akan baca.so aku tak perlu la dengar radio..aku ganti kan dengan membaca kalimah suci ALLAH..semuaya dengan izin ALLAH..

0 ratus komen on "pelembut hati"

 

Umar - Permata Hatiku Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez